SELAMAT DATANG

Sedara/sedari di jemput untuk menambah ilmu pengetahuan tentang ilmu kepenggunaan air.

Sunday, May 23, 2010

Mendalami Ilmu Air

Air sangat sinonim dengan pkembangan hidup kita. di dunia ini, ramai yang telah mengkaji tentang pelbagai jenis air. sehinggakan menimbulkan perselisihan faham, dan ada yg sampai berbalah mempertahankan fakta-fakta air yang telah di kaji. ada yang kata mineral lebih baik, & ada juga yang kata air yang di proses lebih baik. bahkan keunikan & kebaikan air zam2 juga ada yang mempersoalkan. buku-buku dan risalah juga banyak terdapat di pasaran, so kita boleh memilih mana yang lebih beri manfaat pd isi kandungannya.

tak kisah lah macamana kisahnya tentang air ini, yang penting sedikit sebanyak kita kena tahu tentang air di sekeliling kita. sebabnya, ia berkait rapat dengan tahap kesihatan tubuh badan kita. tentu semua bersetuju kalo saya kata badan kita memang memerlukan air yang berkualiti. sebab itu, ada bermacam-macam kaedah untuk merawat air atau sistem membaik pulih air. jika nk bincang kan tahap pencemaran air, memang dah diakui.. kadang2 sampai tahap 'sangat teruk' yang ini semua disumbangkan oleh manusia sendiri.
buktinye..? tgk nie..







itu belum lagi kecuaian pihak kilang..






sekarang ni, tahap kebersihan sungai di negara kita memang kritikal. sikap manusia sendiri yang tidak ambil peduli dan tak endah dengan ekosistem dan menjaga kebersihan. perkembangan ini menjadi lebih parah dengan kepesatan negara yang membangun. jadi tidak hairan, bumi ini tidak sanggup lagi menerima kerosakan yang telah manusia buat sehingga terjadinya bencana bencana yang tidak di ingini. bahkan pada peringkat sekarang, kita juga mengalamai krisis air yang sangat teruk. pihak kerajaan sedaya upaya untuk mengatasi masalah ini, tapi terpaksa meminimumkan kos. jadi apa padahnya...?

No comments:

Post a Comment